Eftermarknad
– för trygghet hela vägen

Vi registrerar alla de felanmälningar som Boman & Svahn bär ansvar för, samt åtgärdar och återkopplar tillbaka igen när ärendet är avslutat. Det är en trygghet för dig som beställare/kund att veta att det som händer under garantitiden finns dokumenterat.

Garantitiden omfattar 2 eller 5 år. Ansvarstiden omfattar 10 år.

Viktigt att tänka på vid anmälan

Vid överlämnandet av projektet levererade Boman & Svahn tillsammans med underleverantörer ”Drift- och underhållsinstruktioner”. Detta material är ett viktigt verktyg för dig som beställare. Vi ber er att noggrant kontrollera informationen i detta material för att undvika anmälningar av fel som beror på brister i drift och skötsel, alternativt handhavandefel (inget garantiansvar utgår då från Boman & Svahn).

Om anmält garantiärende kan härledas till brister i drift och skötsel, alternativt handhavandefel kan tid komma att debiteras för dessa ärenden.

Felanmälan

Här kan du som beställare/kund fylla i en felanmälan. Formuläret gäller för samtliga av Boman & Svahn:s kunder. Du kan endast göra en felanmälan per formulär. Har du flera fel att anmäla gör då ett formulär per fel.

Är du hyresgäst (boende/verksamhet) i en fastighet som vi renoverat eller byggt ska du kontakta din hyresvärd/förvaltare.

Efter att vi tagit emot och registrerat ditt ärende återkommer vi med ett ärendenummer till den mejl du angav vid anmälan.

Akuta fel

Vid akuta felanmälningar som vattenläckage, brandskador mm hänvisar vi dig att direkt kontakta din hyresvärd/förvaltare eller skadejour.